tisdag 10 februari 2015

SPÄNNING OCH FÖRVÄNTAN

Jag missade visst två matställen i förra veckan när jag skrev att Uddevalla bubblar och här kommer dessa två: Subway öppnar på Kampenhof och serverar sina olika smörgåsar med stor variation. Det andra matstället jag tänkte på är: Stallgården Krog & Kafé. vid Rotviksbro på vägen mot Lysekil. Så här kan man läsa om dem på deras facebooksida:

"I samband med öppningen av restaurangen på skärtorsdag 2/4 kommer vi även öppna vårt gårdsskafferi i källaren.

I skafferiet kan Ni handla närproducerade svenska produkter som ostar, ägg, honung, chips, saft, sirap, choklad, lakrits och mycket mer. Vi kommer även erbjuda egenproducerade take away produkter som vår fisksoppa, sill, bröd mm."




Låter ju hur bra som helst tycker jag. Så nu ser vi fram emot alla premiärer som väntar i vår med stor förväntan och spänning.

På tal på spänning och förväntan så har nog en stor skara det på filmen med samma namn som boken: "Fifty Shades Of Grey", som har premiär på bio på alla hjärtans dag 14 februari. Lyssnar man på ledmotivet "Love Me Like You Do" med Ellie Goulding bådar det ju gott, fast med tanke på bokens något erotiska ton kanske man måste ha skämskudde om man råkar hamna i biosalongen inom kort.

Ja, ja människor söker spänning på olika sätt och är nyfikna på olika saker, så är det bara och så har man således alltid gjort. För annars hade väl aldrig båtar byggts eller, jag mena om man inte var nyfiken på vilka material som flyter och vart de sen skulle kunna frakta en till?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se