fredag 3 januari 2014

DU ÄR NOG DEN

Jag gav ej några nyårslöfte inför detta året mer än att jag ska bli bättre på att ta hand om mig själv och hjälpa till att sprida positiva nyheter och reflektioner. Även om det kan vara svårt ibland, vi människor är ju bra på att grotta ner oss i egnas och andras eländen av någon anledning.


Men lyckligtvis finns det några själar som hjälper till att upplysa om
oss att göra skillnad, tro på det goda och oss själva; tänker främst på Daniel Mendoza på Good News Magazine, Olof Röhlander på UppHopp, Jan Gunnarsson på Det goda Värdskapet, och Göran Adlén som varumärkesbyggare av både företag och människor.

Dessa är en rad upplysare som på olika sätt förmedlar goda budskap, och goda budskap gör att man blir glad och glada människor blir mer kärleksfulla och vänliga mot varandra.

Här kommer tre saker jag blir glad av att tänka på:

1. Säsongsstart med m/s Sunningen 17 maj, med samma låga pris på säsongskortet som förra året!
2. Invigningen av den nya biografen - BIOSTADEN i juni.
3. Solid Of Sound sista helgen i augusti, med artister som Hoffmestro, Heymoonshaker och Melissa Horn.



Fast just Melissa Horn kanske inte är den muntraste sångfågeln i Sverige, och hennes texter kan ju få vem som helst att få en tår i ögat och fundera på det där med att vara sann mot sig själv.


Så med det önskar jag er alla båtvänner en riktigt god fortsättning på 2014 och hoppas att det ska bli bättre än bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se