lördag 24 september 2011

KÄRLEKSFROSSAR

På Kilbäckgatan som jag skrev om igår finns mer än mat, så klart! Anikviteter, värmekällor, vitvaror, vita arkiv, frisörer, fastighetsförmedlare/förvaltare, tavlor, ramar och filmer för köp och hyra m.m.

Kul är det att känna till att sex herrar, Hultmans vhenner kämpade länge för att få kalla den västligaste delen av Kilbäcksgatan där videobutiken, Hemmakväll numera ligger för Hultmans gränd, efter ett café som låg där fram till 60-talet.




Deras trägna 31 åriga kamp, belönade sig och jag är glad för det! För som "fan" av både bakelser och historia röstade jag JA (även om det inte var en officiell omröstning) ! Och ja säger jag även till ett litet nytt relikuppbyggt, mysigt konditori som andas 50-tal där, i gränden. Att sitta på och snacka film och njuta godsaker, med soft historisk filmmusik i bakgrunden, hade berikat citykärnan.

Mmmmm...tänk en plats i Uddevalla att frossa i dokumentärer, thrillers, skräckfilmer, komedier, kärleksdraman.
.
Bjuder här på en nostalgitripp bland mina favoritdramafilmer, där maten är en krydda och kärlek står i fokus:(klicka på filmnamnet och njut av musik och filmklipp)



Badgad café

Kärlek het som chili

Livet från den ljusa sidan

Chocolate




Fyra härliga filmer att se om och om igen. För  kärlek  kan man aldrig få för mycket av!

//Linda

P.S: På tal på kärlek kommer m/s Sunningen att agera bröllopstbåt av vackra gäster och tillhörande strålande Kalasfina brud med blivande man, från Lyckorna till Gustafsberg idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar



Blogg listad på Bloggtoppen.se